В травні в межах дисципліни «PR та реклама в музейній справі» студенти І курсу магістратури ОП «Музеєзнавство, пам’яткознавство» взяли участь в І Міжнародній науково-практичній конференції «КРЕАТИВНІ ІНДУСТРІЇ: СУЧАСНІ ТРЕНДИ».
Організаторами події був Інститут журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка. В конференції брали участь студенти, аспіранти практики та молоді вчені з України, Фінляндії, Іспанії та Казахстану.
Розпочалась конференція з пленарного засідання, на якому було представлено низку доповідей про менеджмент в сферах креативних індустрій, про монетизацію зав’язків з громадськістю, про цифровий маркетинг та про підприємницьку діяльність в креативних індустріях. Всі обрані теми були сучасними та цікавими.
Далі молоді науковці та студенти представили свої доповіді в шести різних секціях. А саме: «Тренди та перспективи розвитку креативних індустрій», «Особливості функціонування креативних індустрій в умовах пандемії», «Інноваційні технології в креативних індустріях», «Освіта в сфері креативних індустрій», «Креативні індустрії в соціально-гуманітарній сфері» та «Роль креативних індустрій у розвитку міста, регіону».
Студенти нашого університету були не лише активними слухачами конференції. Тетяна Кравчук виступила з доповіддю: «Освітньо-комунікативна діяльність музеїв, що висвітлюють злочини тоталітарних режимів», під час якої розповіла не лише про основні принципи реалізації освітніх програм для музеїв, що висвітлюють злочини тоталітарних режимів, а і про чинні освітні програми, які проводяться в Національному музеї історії України в Другій світовій війні та в Національному музеї Голодомору.
Далі в програмі конференції був Круглий стіл, який був присвячений сфері видавництва. Вибір тематики було приурочено до Дня працівників видавництв, поліграфії і книгорозповсюдження України, що традиційно відзначають 30 травня. Спікерами були представники та власники великих видавництв, у тому числі двоє видавців з Фінляндії. Цікаво було послухати про те, як працюють видавництва під час пандемії, дізнатися маркетингові стратегії розвитку, які застосовують видавці, які прийоми вони використовують задля розширення ринку збуту. Наприклад, директор з маркетингу Видавничого дому “Школа”, Ілля Федієнко розповів, що для того, щоб підтримувати продажі під час локдауну, вони почали продавати дитячі книжки у магазинах з дитячим харчуванням та дитячим одягом. Співзасновниця “Видавництва Старого Лева” Мар’яна Савка розповіла, що під час пандемії їм вдалося зберегти продажі завдяки постійним акційним пропозиціям, які вони пропонували клієнтам в Інтернеті.
Окрім цього у рамках конференції також пройшло декілька онлайн-майстер класів, учасники яких на власних зусиллях спробували себе у піарі, менеджменту та маркетингу в сферах креативних індустрій.
Було приємно, що модератори конференції дуже привітно зустріли нас, студентів Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Настільки гарно організованою, інформативною та пізнавальною була подія, що одразу виникло бажання долучатися і до наступних зустрічей з колегами з Інституту журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка. Особливо корисно це стане для студентів нашої спеціальності «Музеєзнавство, пам’яткознавство». Адже це можливість обмінятися досвідом та отримати актуальні навички застосування інноваційних технологій, інструментів маркетингу, менеджменту, рекламу, піару – з усіх тих сучасних видів діяльності, які нині необхідно розвивати українським музеям, щоб залучати широку аудиторію і впевнено конкурувати з іншими креативними індустріями.
Підготувала студентка ОП «Музеєзнавство, пам’яткознавство» ОР «магістр» Язвінська Поліна